AnImE

Hm.. saje.. nak share info.. Anime. salah satu hobby aku yg best!!

Friday, July 8

DaRi MaNa KoRaNg LeH DaPaTkAn AnImE nIh??

Erm.. dulu2..
masa aku mule2 menjinakkan diri ngan anime nih..
mmg aku x tau langsung camner nak dapatkan anime ngan cara yg mudah..
ape yg aku nampak.. anime nih ade dijual kat kedai..
tapi tu pun mahal nak mampos~

Ade beberapa option yg korang boleh pilih..
  1. Tengok kat TV/Astro. Skang ni m'sia dah recognised ke'best'an anime dan kepentingan anime utk menarik minat penonton. Tapi yg kureng sket la kan.. anime kat TV nih amik masa ya laaaaaama sgt nak abis.. Cthnya.. Naruto kat TV3.. seminggu baru satu episod.. (sehingga article ni ditulis.. dah ade 142 episod Naruto..& jumlahnye makin bertambah) agak2nye la kan.. brape tahun baru habis naruto ditayangkan kat TV?? Hmm.. padan la ngan cost nak tengok anime nih.. paling murah.. bayar harga electric je.. + harga TV (kalau blum habis bayar la...). Anime kat astro mmg bleh tahan.. Gensamaden Siyuki, You're Under Arrest, Boys Be, Vandread.. banyak lagi la.. (kalau ade DVD recorder.. bleh la record buat koleksi..)
  2. Bli VCD/DVD Anime kat kedai. Kalau dah terdesak sgt nak tengok anime.. or x sanggup tunggu anime2 kat TV sebab lambat sgt.. (eg:naruto) bleh la bli kat kedai2. Tapi jangan ingat murah la.. Kalau kat Speedy,VCD Naruto tuh sekeping muat 3 episodes je.. tapi harga lebih kurang RM13 kot sekeping. Ha.. kat sini aku nak amik peluang mengutuk sape2 yg bertanggungjawab mengeluarkan VCD anime2 nih kat kedai.. korang tau kenapa? sebab.. diorg ni amik daripada fansub! diorg download free je dari fansub... pastu jual mahal kat org (tau x fansub tu ape?). Dah la claim diorg punye original! sial btul. aku sedih sgt bila p kedai2 video.. tengok budak2 yg suruh ayah diorg bli VCD Naruto yg mahal tuh.. diorg yg x tau ape2 nih bli la.. x tau diorg nih sebenarnya ditipu! f**k!!! %$@@!*&@~!!!! Dah la mahal.. sedangkan amik dari fansub.. quality pulak mmg macam hampeh.. ye la.. diorg convert dari format avi kepada dat. compem la quality down! Kalau nak bli DVD plak.. mmg kuality elok giler ar.. yg ni compem original! tapi harga.. pergh.. mahal siot.. (sorry ar.. teremosional sket..)
  3. Bli DVD Anime kat kedai yg jual cd/dvd game. Terus terang aku cakap.. sape2 yg nak bli anime kat kedai camnie.. mmg betul2 bergantung pada nasib. Sebab ade quality yg elok.. ade quality yg x elok. Ade yg download direct dari fansub.. quality elok ar.. kalau yg amik dari negeri China.. mmg kuality hampeh.. ngan translation yg ntah hape.. subtitle cina.. So, survey dulu la sebelum beli DVD nih(preview kat pc diorg dulu sblm beli). sekeping DVD leh muat up to 25-26 episodes.. & dijual dengan harga lebih kurang RM10 sekeping.. bli banyak dapat la diskaun.. kalau p kat lowyat tu.. mmg banyak giler ah..
  4. Download dari Internet! Ha!!! yang ni option yg paaaaling aku suka.Tapi ade syarat ar.. korang kena ade Streamyx.. pastu korang willing utk on pc korang 24jam.. 30hari sebulan.. (haha.. lawak je.. well.. depends la.. nak download banyak.. lagi la lama pc korang 'on'. Macam aku.. bill letrik umah aku macam kilang papan.. Sebulan >RM500. (inclusive air-cond, pc 4 buah(yg kesemuanya on 24jam), tv 3-4 bijik..). Nak download dari net ni pulak ade banyak cara.. (1)p2p software, (2)bittorrent, (3)ftp server, (4)http, (5)newsgroup, (6)encoders, (7)hubs, (8)streamloads. Rasanya x perlu la kot aku explain satu2.. kalau nak gak.. contact aku.. lain kali aku explain.. Personally.. aku suke guna bittorrent. Setiap method ade advantage & disadvantage masing2.. well, tepuk dada, tanya selera..
  5. Trade/Beli ngan aku!! Hahaha... yang ni cam sama ngan option 3 kat atas.. tapi yg aku nih compem berkualiti!! sebab aku mmg x kumpul anime2 yg quality hampeh.. heheheh. Sape nak beli ngan aku.. bleh.. RM10 je sekeping DVD(muat up to 24epsiodes), CD plak RM2.50 sekeping(muat up to 3 episodes). Postage fee: korang tanggung kay? Sehingga skang.. dah banyak successfull trade/sell.. kiranya aku nih berpengalaman la bab2 jual beli nih.. contact me okay?? Nak trade pun bleh.. tapi pastikan equivalent trade okay? **sape2 yg nak saman aku tu lupakan je la hasrat korang.. aku wat ni not for profit la.. buat as a fan!! hidup anime!!!**

Hmm.. rasanya banyak lagi cara utk dapatkan anime.. tapi aku rasa ni je la kot yg poplar.. aku bagitau ni pun berdasarkan pengalaman.. Okeh, skali lagi.. adios amigos..

3 Comments:

At 5:22 PM, Blogger Hariadi.Org said...

One Piece ada kat ko skang sampai episod baper? aku tgh cari start episod 226 sampai la yg terbaru klu blh

 
At 9:44 PM, Blogger schafinez said...

ko ader full episode slam dunk full episode? n pape la anime psl action,comedy n romance la......ak nak beli-reply asap

 
At 1:25 AM, Blogger Pakistan Awaz said...

haha lma ni huhu

 

Post a Comment

<< Home